tirsdag den 31. marts 2009

De første præmier

Nu har Cia allerede hjembragt sine første præmier

For at have sine forpoter placeret på mine sko, og jeg flytter/slæber fødderne fremad


Holdpræstation ved afslutning af hvalpe-tricksholdet

En virkelig god og lovende begyndelse.

Uno deltog lørdag ved DGI Vestsjælland landsdelsturnering i agility og uofficiel rally - intet imponerende. En meget hurtig disk ved agility og ca. 2/3 gennem rally banen, valgte jeg at forlade banen, da hun slet ikke var med mig. Spring blev aflyst grundet vejret.

Dagen efter deltog vi ved DGI landsdelsturnering for Roskilde: Uno havde to flotte og meget flydende løb med en super kontakt og reaktion (dog undtaget de 2 sekunder det tog hende at vælge den forkerte tunnelindgang = disk), men alt andet var så perfekt. Rigtig dejligt.
Dusty (min datters Cavalier King Charles Spaniel på 8 år) deltog også sammen med mig. Han lavede et superflot agilityløb og blev nr. 2 på sit hold. I spring var han blevet træt og valgte desværre ved næstsidste forhindring at løbe/krybe under pinden (uden at denne faldt ned! og han er altså lille seniorhund), og det giver en disk. Dusty løber sikkert, dog ikke hurtigt - men hvor kan han lide at være med.

Cia - Uno - Dusty

I dag onsdag blev Uno vaccineret. Efter en snak med dyrlægen valgte jeg ikke at lade Cia få sin anden rabies vaccination; han mente at der var stor chance for at hun til juli ville få en rabiesfri blodprøve. Det satser jeg på.
Uno har desværre tidligere haft nogle krampeanfald med få eller mange måneders mellemrum. Her i marts har hun dog haft 2 anfald med 10 dages mellemrum, og jeg er nødt til at holde meget øje med hende. Jeg har en ide om, hvorfor de 2 sidste anfald er opstået, og det kan jeg undgå, så jeg håber at kunne mindske hendes anfald.

Min store udfordring er nu, når jeg går med begge hunde at holde kontakten til dem. De er rigtig gode til at hidse hinanden op. Hvor det er nemt at forudse og fokusere med blot én hund - har jeg en stor udfordring, når den ene hund får øje på noget, som der absolut må markeres ad, ja så vælger den anden hurtigt at følge trop - og de er ikke til at nå. Og de steder, hvor jeg almindeligvis lufter hundene, passerer vi et par haver, hvor der inde bag havehegnet er andre hunde. Så vi må vælge at benytte det modsatte fortov - for også at lade de andre hunde have fred.

Cia var forleden aften igen på tog-stationen og mødte mange gode ting, bussen, taxaer, elevatoren, trapper, flydende reklamebilleder og mange lugte. Desværre kom der intet tog, så det har vi til gode. Vi stod blandt andet også ved en helle midt på vejen og hun bare holdt kontakten til mig og ignorerede alle bilerne - så flot af hende.

Så fine venner - men ofte ønsker Uno at Cia skulle på kostskole

3 kommentarer:

  1. Grattis till första priserna!!! En stor sak för en liten valp ju!!!

    Tråkigt att läsa om Unos anfall, håller tummarna för att du får bukt med dem så både hon och du slipper dem!

    SvarSlet
  2. Gratulerer med 1premier!!! :)
    Fin Cia holder på å bli. :)

    Gøy å lese at det går så bra med søster Cia. Her er det fortsatt fullt liv, og de to eldste hundene vår kunne nok tenkt seg at Ronja fikk seg en tur på kostskole sammen med Cia. ;)

    Klem fra oss i Norge.

    SvarSlet
  3. Tack för grattiset :) Hoppas det blir en uppdatering, gärna med lite bilder här snart :) Vill ju se hur syrran ser ut nu när dom vuxit ännu mera :)
    Hoppas det har varit bättre med Uno.
    kramar och nospussar

    SvarSlet